Google DR Live-TV, gamle version DR Live-TV, ny version Trafikinfo. DR programoversigt Google Maps De Gule Sider Velkommen. Aktuelt. Mindesider. Begivenheder. Diverse.

TowerTown.dk © Privacy Policy | Terms of Use

Din IP: ..., ...
Kvik-links:
AlbumLinks Velkommen

MT Højgaard (MHT) er af DONG bestilt til at lægge EL-forsyningen fra luft til jord, på denne fredelige villavej i Tårnby.

 

Under gravearbejdet, beskadiger MTH desværre telefonkablet til flere af vejens beboere.

 

Problemet fejlmeldes prompte af beboerne til TDC, der grundet stort arbejdspres tidligst kan påbegynde fejlretningen TRE UGER frem i tiden, MEN da TDC har oprettet en speciel entreprenør-linie, skal  entreprenøren  blot tage sin telefon og trykke 80808047 efterfulgt af et 9-tal, og informere TDC om skaden, hvorefter sagen opprioriteres, så der kan fejlrettes MENS DER STADIG ER GRAVET OP.

Den lokale arbejdsleder blev af beboerne således to gange opfordret til at kontakte TDC via den dertil beregnede entreprenør-linie, men det vandt IKKE gehør.

 

MTH’s hovedkontor blev herefter via. E-mail stillet samme gode forslag, men først efter en del stivnakket uvilje, gik man med til at bede den lokale arbejdsledelse om at melde skaden til TDC.

 

Hvis MTH mao. IKKE orker at tage deres telefon, og trykke 80808047 efterfulgt af et 9-tal, vil der gå tre uger før de frustrerede beboere igen kan bruge telefon og internet, og som en ekstra bonus opleve TDC grave den netop tildækkede vej op igen, med frygt for denne gang at miste EL og/eller vand og/eller gas.

 

PS! Det forlyder i øvrigt, at hvis en entreprenør har indhentet tegninger over hvad der findes i den jord han skal til at grave i, er han forsikret mod de skader han forvolder, hvilket dog, iflg. relevant kilde, ikke just øger entreprenørens agtpågivenhed under gravearbejdet.

 

Status:

 

Dag 0: Telefonkabel graves over, og TDC informeres om fejlen af de berørte beboere.

Dag 1: En beboer beder via en MTH-medarbejder den lokale leder om at informere TDC om skaden.

Dag 2: En anden beboer beder direkte MTH’s lokale leder om at informere TDC om skaden.

Dag 3: MTH’s hovedkontor kontaktes, og man går modvilligt med til at få indberettet skaden til TDC.

Dag 4: Et opkald til TDC afslører, at MTH IKKE har indberettet skaden. Flere beboere klager til MTH.

Dag 5: Weekend, uden telefon og internet.

Dag 6: Weekend, uden telefon og internet.

Dag 7: TDC-mand ringer på døren og meddeler, at telefonen nu er repareret!!!

 

Hvorfor f*nden skulle der så meget brok til først.

 

Det skal retfærdigvis nævnes, at MTH’s menige folk i marken, og personerne i ’forkontoret’, har været utroligt rare og imødekommende.

 

Det ledende personale derimod, har i denne sag udvist en utrolig stivnakket og arrogant adfærd.

 

Gad vide hvordan de selv ville reagere i en lignende situation, hjemme på deres egen fredelige villavej?